Cele i zadania nauczyciela wspomagającego




Cel szkolenia: Poszerzenie wiedzy dotyczącej funkcjonowania dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej.. Nauczyciel wspomagający jest pedagogiem specjalnym.. 2) Współpraca z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami .Zadania nauczyciela wspomagającego można podzielić na trzy grupy: zadania edukacyjne związane z organizacją kształcenia dzieci zadania integrujące związane z wspieraniem integracji i wzajemnej tolerancji między dziećmi w klasie, w szkole i poza nią, a także pomiędzy rodzicami uczniów i nauczycielami- przygotowuje sprawdziany i karty pracy dla klasy i z wyprzedzeniem przekazuje nauczycielowi wspomagającemu w celu dostosowania go do możliwości ucznia objętego wspomaganiem - ocenia merytoryczną stronę dostosowanego sprawdzianu - zadawanie prac domowych .. Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę", portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie .Zadanie planuje i tworzy nauczyciel, mając na względzie umiejętne i skuteczne .. we współpracy przez 10 placówek doskonalenia nauczycieli prowadzących kompleksowe wspomaganie szkół a 4 Mamy zadanie edukacyjne, dzięki któremu pragniemy, aby uruchomiona była ..

Cele zadania edukacyjnego: 1) ...V.

Zadania i obowiązki nauczyciela wspomagającego Głównym zadaniem nauczyciela wspomagającego jest pomoc w kształceniu dzieci z orzeczonym stopniem niepełnosprawności .. 4 Współpraca z nauczycielem prowadzącym Nauczyciele pracujący w klasie integracyjnej pełnią funkcje równorzędne, w równym stopniu są odpowiedzialni za klasę .Obowiązkiem nauczyciela wspomagającego jest towarzyszenie uczniowi lub uczniom podczas lekcji oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.. 3.Na stanowisku nauczyciela wspomagającego do pracy z dziećmi z autyzmem może być zatrudniony nauczyciel z przygotowaniem w zakresie pedagogiki specjalnej o specjalności edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (oligofrenopedagogika)..

Planuje zadania niezbędne do osiągnięcia celów.

Nauczyciele wspomagający zgodnie z przepisem § 6 ust.. Jego obecność na lekcjach może wywoływać zainteresowanie i zdziwienie u innych uczniów, dlatego klasa musi być odpowiednio przygotowana na jego obecność w czasie zajęć.Nauczyciel w swojej pracy zawodowej spełnia różnorodne funkcje.. W każdy piątek przedstawia plan na kolejny tydzień oraz omawia zrealizowanie planu z minionego tygodnia z koordynatorem ds. nauczania indywidualnego.Jak już pisałam wcześniej klasa integracyjna jest prowadzona przez dwóch nauczycieli: prowadzącego i wspomagającego.. Ogólne zasady wynikają z § 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży .Nauczyciel wspomagający to osoba, której zadaniem jest przede wszystkim wsparcie dziecka niepełnosprawnego..

PROGRAM: 1.Rola i zadania: nauczyciela wspomagającego, nauczyciela-terapeuty "cienia", asystenta i pomocy nauczyciela.

Musi patrzeć w przyszłość, być opiekunem, przewodnikiem, ma być wrażliwy na nowe sytuacje, ma być plastyczny wobec narastających problemów i zadań.. Tworzenie właściwych warunków, niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem.. Uczeń zdolny na dodatkowe zadania podczas zajęć, na dodatkowe teksty do opracowywania, itp.„nauczyciele wspomagający" są realnym wsparciem w procesie włączania dziecka, ucznia z niepełnosprawnością w grupę, klasę.. 4 rozporządzenia z 24 lipca 2015 r. (które obowiązuje od 1 stycznia 2016 r.).STANDARDY PRACY NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO.. Zadania szkoły 1.. W zakres jego obowiązków wchodzi między innymi: samodzielne prowadzenie zajęć z podopiecznymi, jak również pomoc drugiemu nauczycielowi podczas lekcji.Chcę dodać, że praca nauczyciela wspierającego nie ogranicza się tylko do uczniów z orzeczeniami do kształcenia w klasie integracyjnej..

Obowiązek zatrudnienia nauczyciela wspomagającego obejmuje szkoły, przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego.

Nauczyciel, który wspomaga rozwój chorego malucha nie tylko prowadzi specjalistyczne zajęcia samodzielnie, jak i .Zadania nauczyciela wspomagającego.. Osoba prowadząca: mgr Jolanta Rafał-Łuniewska.. ZADANIA NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO - zapoznanie z dokumentacją ucznia z .Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów.. Uczeń wolniej pracujący może liczyć na podział materiału na mniejsze partie.. Ustala cele do pracy z uczniem.. Role i zadania nauczyciela wspomagającego realizowane w ramach współpracy z nauczycielami i specjalistami Rola Zadania Diagnosta - Dokonywanie wraz z nauczycielem wiodącym i specjalistami oceny poziomuDziennik prowadzi się jeden, nauczyciel prowadzący wpisuje tematy, w rubryce na podpisy podpisuje się zarówno prowadzący, jak i wspierający.. Rozwijanie u ucznia motywacji do porozumiewania się z drugą osobą, komunikowania potrzeb i stanów emocjonalnych.. 3 .Zadania nauczyciela wspomagającego można podzielić na trzy grupy: - zadania edukacyjne związane z organizacją kształcenia dzieci - zadania integrujące związane z wspieraniem integracji i wzajemnej tolerancji między dziećmi w klasie, w szkole i poza nią, a także pomiędzy rodzicami uczniów i nauczycielamiPoniżej przypomnę zadania nauczyciela wspomagającego posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej, zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych wynikające z wymagań określonych w § 7 ust.. Cel kształcenia: Po zakończeniu szkolenia, uczestnicy potrafią: adekwatnie do aktualnych regulacji prawnych stworzyć zakres zadań dla nauczyciela wspomagającego realizowanie zadania nauczyciela wspomagającego w bieżącej pracy z uczniem posiadającym orzeczenie o .CELE SZCZEGÓŁOWE: Po zakończeniu szkolenia uczestnicy potrafią: - adekwatnie do aktualnych regulacji prawnych formułować zakres zadań nauczyciela wspomagającego; - realizować zadania nauczyciela wspomagającego w bieżącej pracy z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.. Jest to ktoś o szczególnych kwalifikacjach - niezbędne będzie tu wykształcenie w zakresie pedagogiki specjalnej.. Podstawa prawna:Nauczyciel, który ma efektywnie włączyć się i realizować zadania współczesnej szkoły, musi być wychowawcą i nauczycielem równocześnie, a wśród dyspozycji mających zapewnić mu powodzenie w pracy dominującą rolę odrywają dyspozycje sprawnościowe wychowawcy - organizatorskie, kierownicze, partnerskie, przewodnika i doradcy .Nauczyciel wspomagający to pedagog wspierający, współtworzący zajęcia prowadzone przez nauczyciela „wiodącego"(przedmiotowego) w klasie integracyjnej lub ogólnej, do której uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na m.in. niepełnosprawność ruchową, niepełnosprawność intelektualną, zagrożenie niedostosowaniem społecznym, autyzm .Z nauczycielem prowadzącym musisz często się konsultować, znać do przodu materiał, by opracować dla swoich podopiecznych zadania, materiały..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt