Program zajęć rozwijających z matematyki klasa 8




Wstęp.. Obowiązek szkolny .. Nauczyciel prowadzący daną grupę, opracowuje swój plan pracy w oparciu o program.. Program służy do rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów, wspierania ich działań w poszerzaniu wiadomości i umiejętności, przygotowywania do udziału wrozwijania pomysłowości w myśleniu i działaniu.. Aksjomat, Toruń 2002, Hanisz J.: „Zadania na szóstkę klasa 3", Warszawa 1997- praca z całą grupą (krąg, rundka), - praca w małych zespołach (3 - 4 osobowych), - praca w parach, - praca indywidualna.. • Wytwarzanie atmosfery wzajemnego zaufania, rozwijanie odporności emocjonalnej i wiary we własne siły.. Zajęcia rozwijające będą prowadzone w bloku zajęć Centrum Wspierania Aktywności Uczniów.rozwijanie zainteresowań, .. Nauczyciel powinien mieć świadomość celu prowadzonych zajęć, być autentycznym w kontaktach z uczniami, przez cały czas obserwować grupę, dobierać ćwiczenia umożliwiające nabywanie nowych .. Program jest spójny z założeniami zawartymi w dokumentach ogólnych takich jak:Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla klas IV - VII na rok szkolny 2017/2018 Opracowała: Beata Maślak WSTĘP W każdym zespole klasowym oprócz uczniów uzdolnionych matematycznie są uczniowie przeciętni i wreszcie tacy, którzy mają duże problemy z opanowaniem wiadomości matematycznych.. Program zawiera wiadomości i umiejętności z zakresu całej podstawy programowej .Matematyka jest jednym z najważniejszych przedmiotów nauczania w szkole..

Encyklopedia matematyki 3.

2012/2013 Prowadząca: Małgorzata Górka Tygodniowy wymiar godzin: 2 godz. 1 grupa z fizyki (od 3 do 8 osób) 2 godziny w tygodniu .. Cele pracy z uczniem zdolnymProgram zajęć rozwijających zainteresowania ,, I ty możesz zostać Pitagorasem" Opracowany przez Monikę Chodacz.. Program rewalidacji indywidualnej obejmuje następujące grupy ćwiczeń sprzyjające osiągnięciu zamierzonych celów: 1.3.. Program zajęć korekcyjno .Program zajęć edukacyjnych popularyzujący matematykę dla klas IV-VI szkoły podstawowej „M - JAK MATEMATYKA" autor: mgr Krystyna Kasperek W każdej grupie uczniów znajdują się uczniowie uzdolnieni matematycznie.. Plan pracy na zajęciach rozwijających z matematyki dla uczniów klasy VII i VIII szkoły podstawowej zawierający cele, metody i formy pracy oraz rozkład materiału na rok szkolny.. Eliminowanie zachowań niepożądanych.. Klasy 4-8.. Poradnik „Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawo-wej" jest publikacją alternatywną wobec tych istniejących już na rynku edukacyjnym i dotyczy nauczania matematyki w młodszym wieku szkolnym.,, Z matematyka na ty" Opracowany przez Grażynę Bojko..

Komputer, programy edukacyjne 4.

Uzdolnienia i zainteresowania uczniów należy rozwijać już od najmłodszych lat.. WSTĘP .. Stymuluje rozwój intelektualny uczniów.. 5.Maksymalne rozwijanie mocnych stron ucznia; 3.. Kalkulator, suwaki matematyczne 6.. Rozwijanie myślenia probabilistycznego.1.. Wirtualny spacer po SP58.. Program koła matematycznego ,, Z matematyką na ty " jest przeznaczony dla uczniów klas IV-VI uzdolnionych matematycznie i zainteresowanych matematyką, uczestniczących bądź zamierzających uczestniczyć w konkursach: międzynarodowych ,,Kangur Matematyczny", ogólnopolskich: Alfik, Olimpus, Wojewódzkim Konkursie .• Przezwyciężanie trudności z matematyki.. Obok wyposażenia uczniów w większy zasób wiadomości i umiejętności, ma on za zadanie aktywizację najzdolniejszych uczniów.ORGANIZACJA ZAJĘĆ Realizując program uwzględniłam współpracę: z wychowawcami klas, jako źródło wiedzy o uczniach danej klasy, z wychowawcą i wychowankami z Zakładu Poprawczego w Głogowie, którzy wspólnie z uczniami ZPSW w Głogowie będą brać udział w wybranych zajęciach.2 grupy z matematyki (od 3 do 8 osób) 2 godziny w tygodniu.. Takie uzdolnienia trzeba rozwijać jak najwcześniej.Rozdział I Program Zajęć Twórczości dla uczniów klas 1-3 „Kolorowy świat i ja" str. 9 - 19 Rozdział II Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami - „Barwy tęczy - czerwień" - N. Ambroziak, J. Białek - „W Bajkolandii" - B. Bieniewicz, D. Karge - „Wiosenna łąka' - A. Bieniewicz, B. FrankowskaProponowany program zajęć dydaktycznych przeznaczony jest do realizacji z uczniem zdolnym w gimnazjum w klasach I-III..

Liczba uczestników zajęć wynosi do 8.

Podniesienie kompetencji społecznych; 4.. Zasady pracy z dzieckiem Na każdym etapie pracy z uczniem, należy kierować się zasadami obowiązującymi w oligofrenopedagogice: − zasada gruntownej znajomości dziecka i przychodzenia mu z racjonalną,Rekrutacja do klasy 1-2020/21.. Płyty CD lub kasety VHS z prezentacjami matematycznymi 5.. Realizacja programu w ramach kółka ma .. Program będzie realizowany podczas zajęć pozalekcyjnych - koła rozwijającego .. „Matematyka z wesołym kangurem" Wyd.. Program został opracowany do realizacji w wymiarze 2 godzin tygodniowo dla uczniów klas I, II i III .Część programu realizują uczniowie indywidualnie w ramach prac domowych .W ramach realizacji 3 -letniej innowacji pedagogicznej z matematyki „Rozwijanie twórczych zdolności matematycznych uczniów" klasy 8 i 7a pracują z programem interaktywnym na lekcjach matematyki oraz w domu .. Matematyka jest jednym z najważniejszych przedmiotów nauczania w szkole.. Książki z prywatnej biblioteki nauczyciela 7.. Liczba uczestników: 11 uczniów CELE GŁÓWNE: -Rozwijanie zainteresowań matematycznych i przyrodniczych.Program zajęć dodatkowych z matematyki zrodził się z potrzeby, jaka wystąpiła w szkole w Ziminie.. Procedury osiągania celów Program będzie realizowany podczas: a) zajęć lekcyjnych w formie: krótkich rozmów indywidualnych nauczyciela z uczniem rozszerzającym lub formułującym problem, dodatkowych zadań podczas prac klasowych i prac domowych,Liczba uczestników wynosi do 8..

Konspekt lekcji matematyki w klasie V prowadzonej online.

W każdej klasie są uczniowie interesujący się matematyką, pragnący poszerzać swoje wiadomości i umiejętności.Przygotowane przez nauczyciela pomoce do zajęć 2.. Plansze, krzyżówki, rebusy, tabele z danymi do odczytu, cenniki 8.Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasach IV - VIII szkoły podstawowej realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach".. Uzdolnienia i zainteresowania uczniów należy rozwijać już od najmłodszych lat.. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Program pedagoga Szkoły Podstawowej nr 58 w Poznaniu .. Mało zadowalający poziom wyników z matematyki spowodował, że nauczyciele postanowili w innej - nieco innowacyjnej formie - zacząć pracę z uczniami w taki sposób, by przyniósł on w krótkim czasie mierzalne efekty.Program zajęć przeznaczony jest dla uczniów kl. I-III szczególnie uzdolnionych z nauk matematyczno - przyrodniczych pragnących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie matematyki i przyrody.. Informator dla rodziców.. Stwarzanie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność skupienia uwagi, zdolność kojarzenia, logicznego, twórczego i oryginalnego myślenia a także działania.. Liczba godzin do zrealizowania: 60 godz.. Plan zajęć: Rozwijanie zdolności wyobrażeniowych, stymulowanie wyobraźni twórczej - 5 godz. Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i zdolności konstrukcyjne - 5 godz. Program opracowany został w oparciu o podstawy programowe dla I etapu kształcenia II.. 1 Z dziejów matematyki Wybitni matematycy *zbierać informacje z różnych źródeł * prezentować zdobytą wiedzę na forum grupy *dokonać samooceny, co potrafi a„Matematyka z wesołym kangurem" „Zadania na szóstkę" IV.. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla klasy VI; Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klasy V; .. rok szkolny 2018/2019 WSTĘP1 PROGRAM ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW WYBITNIE UZDOLNIONYCH PRZYRODNICZO I MATEMATYCZNIE W KLASIE DRUGIEJ W ROKU SZKOL.. Rozwijanie u dziecka możliwości umysłowych oraz szczególnych uzdolnień do uczenia się matematyki.. W każdej klasie są uczniowie interesujący się matematyką, pragnący poszerzać swoje wiadomości i umiejętności.Program winien być realizowany w trakcie zajęć zintegrowanych oraz dodatkowo jednej godziny tygodniowo dla każdej grupy tematycznej.. Stymuluje rozwój intelektualny uczniów.. Organizuje się dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy pro-gramowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego.. Zajęć dydaktyczno - wyrównawczych..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt