Lech czech i rus scenariusz lekcji




(biały) 6.. Żyli w niewielkiej osadzie, którą opiekowało się tajemnicze bóstwo - Światowid.. Nagle ujrzeli stadko jeleni na polanie.. Temat dnia Legenda o Lechu, Czechu i Rusie" „ Legenda o Lechu i orle białym" Zagadnienia z podstawy programowej 7.4-ustala równoliczność porównywanych zestawów elementów .Lech, Czech i Rus - legenda o trzech braciach: Lechu, Czechu i Rusie, którzy osiedli na zachodzie, południu oraz wschodzie i dali początek oddzielnym krajom zachodniosłowiańskim: Polsce, Czechom i wschodniosłowiańskiej Rusi.. Dzisiaj symbolizują one braterstwo Słowian zachodnich i wschodnich, lecz również służyć miały pośrednio swoistej teorii o czeskiej praojczyźnie .. (pauza) Rus radośnie wskoczył na swojego rumaka (pauza) i bracia Słowianie (pauza) wyruszyli w drogę.3.. Jaką rolę gra orzeł, któy dziś jest godłem kraju?. W 2003 r. została wyróżniona Honorową Wstęgą Przyjaciel Przedszkolaka.Prowadząca: Lidia Nitek Temat ośrodkowy: Jestem Polakiem i Europejczykiem.. Po wielu dniach rozbili obóz i zaczęli przygotowywać posiłek.. Co założył Lech na polanie?. Ludzie cieszyli się z wielkiej mądrości swych przywódców, a dobrobyt jaki nastał za ich panowania spowodował, iż plemiona słowiańskie znacznie się rozrosły.Legenda o Lechu, Czechu i Rusie Dawno, dawno temu trzej bracia: Lech, Czech I Rus wspólnie władali jednym państwem, które szybko się rozwijało..

Temat lekcji: Historia powstania Warszawy na podstawie legendy Wandy Chotomskiej „Wars i Sawa".

Po wielu dniach rozbili obóz i zaczęli przygotowywać posiłek.. (barwy) 9.. Wyruszyć w świat postanowili.. Mieszkali na wspólnej ziemi, ale każdy z nich dowodził swoim ludem.. Napięli łuki.. Szli wiele dni, przedzierając się przez gęstwinę i przechodząc w bród napotkane rzeki.Dawno temu plemiona Słowian zamieszkiwały dalekie krainy.. - A mój gniady, kasztanowy, złoty taki - uśmiechał się Lech.. Dlaczego Lech, Czech i Rus wyruszyli na poszukiwania nowych ziem?. - Mój był wrony - zwierzał się staremu Kapłano-wi Czech.. - I jechałem na nim, pędziłem, leciałem nad puszczą i goniłem białe obłoki… Wyśniły im się te .Temat: „Niezwykła podróż śladami legend polskich"- zabawy z wykorzystaniem elementów J. Cieszyńskiej.. Pewnego dnia wyruszyli razem ze swoim ludem w poszukiwaniu nowego miejsca do życia.. Czy podróż w jaką wyruszyli Lech, Czech i Rus była bezpieczna?. Od ich imion nazywają się te kraje.. Ułożenie nazwy POLSKA z literek, podzielenie na głoski i sylaby.Trudno było Lechowi opuścić brata, ale wiedział, że w końcu i on znajdzie swoje miejsce.. Kogo zobaczyli na polanie?. Opowieść o początkach państwa polskiego.Lech, Czech i Rus zwani byli.. Zwierzęta szybsze od strzał rozbiegły się w trzy świata strony.Scenariusz zajęć w klasie Ia Temat: „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie.".

Są wśród nich bajki, baśnie, legendy, wiersze, scenariusze teatralne, książeczki edukacyjne oraz przewodniki familijne po Małopolsce.

„Legenda o Lechu, Czechu i Rusie" Załącznik nr 3 Przez prastarą puszczę wędrowali trzej bracia: Lech, Czech i Rus.. Lech rozejrzał się po okolicy.SCENARIUSZ LEKCJI Data: 12.11.2014r.. Co to takiego Gniezno?. - Mój też wrony - potwierdzał Rus.. Który z braci jako pierwszy znalazł odpowiednie miejsce?. Cele operacyjne: - dziecko pozna legendę o powstaniu państwa polskiego; - zapozna się ze słowami i melodią hymnu polskiego; - zachowa właściwą postawę słuchając hymnu; - zapozna się z wyglądem flagi Polski Rodzaje aktywności: ruchowa, muzyczna, słowna, językowa .Pierwsza legenda którą słyszymy w szkole na lekcjach polskiego.. Wyruszyli : a. po skarb c. aby podbijać sąsiadów c. aby znaleźć ziemie dla swych plemion 6.. Kolor na górze flagi Polski.. Nadszedł w końcu dzień w którym pożegnał Czecha, zanim jednak odjechał w swoim kierunku przypomniał bratu o złożonej przez trzech braci przysiędze, że jeszcze się spotkają.I tak Lech ruszył w drogę.. Po kilku dniach pożegnał Czecha, przypomniał o przysiędze jaką złożyli jeszcze z Rusem, iż pewnego dnia się spotkają i ruszył w dalszą podróż.. Tam znajdują się władze państwowe.. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.Obejrzenie teatrzyku kimishibay- Lech Czech i Rus.. Czas trwania: 45 minut Prowadzący: Cele główne: - kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości; - rozwijanie zainteresowań symbolami narodowymi; - kształtowanie postaw patriotycznych..

Klasa: IV b Przedmiot: historia i społeczeństwo Nauczyciel: mgr Małgorzata Borowska Temat lekcji: Legendarne początki państwa polskiego ( temat zgodny z podstawą programową rozporządzenia MEN z dnia 23.12.2008r. )

Herb inaczej to …(godło) 10.. Żyli w dobrobycie i w zgodzie ze sobą.. Świsnęły strzały.. Pieśń śpiewana w pozycji na baczność.. Lech, Czech i Rus byli: a. braćmi b. sąsiadami c. wrogami 4.. Lech rozejrzał się po okolicy.. Po wielu dniach marszu gdy rozbijano obóz, Lech rozglądał się .4.. (hymn) ROZWIĄZANIE: ORZEŁ BIAŁY.Lechowi i jego braciom od dzieciństwa śniły się konie.. Co chciał zrobić Rus?. 8.Scenariusz inscenizacji opracowany w oparciu o legendy "O Piaście Oraczu i Cudownych Wędrowcach", Lech, Czech i Rus", "Orle Gniazdo" przez Jolantę Stasińską i Barbarę Ogórek - nauczycielki z Przedszkola Miejskiego w Witkowie dla dzieci 5 i 6 letnich .Przybliża dzieciom w daleką historię początków Państwa Polskiego.Znajdziesz pod tym linkiem: Plan wydarzeń - „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie" - to pomoże Ci lepiej zrozumieć dzieło.. (pauza) i Czech wsiadł na konia.. Tam Lech założył pierwszą stolicę.. przez prastarą puszczę wędrowali.Trudno było Lechowi opuścić brata, ale wiedział, że w końcu i on znajdzie swoje miejsce.. A gdzie kraina w zwierza bogata, tam się zatrzymamy i zamieszkamy.. Jak nazywał się kraj, który założył Lech?. Jakiego ptaka zobaczyli poddani Lecha?. Co spodobało się Lechowi?. Szukali miejsca na swoje siedziby.. (pauza) Czech musiał zejść z konia, (pauza) bo zapomniał, że obiecał Rusowi (pauza), że zabierze w drogę nóż, który podarował mu Lech.. Do kogo się modlili: a. do Pana Boga b. do swych pogańskich bogów c. do Zeusa 5.. (pauza) Lech wsiadł na konia.. Omówienie treści: Jak nazywali się bracia ?. Na czele trzech największych i najpotężniejszych rodów stali trzej bracia: Lech, Czech i Rus.. Jakie miejsce do powstania osady wybrał Czech?. Gdy bracia byli dziećmi, przyśniły im się trzy konie.Dawno temu żyło trzech braci: Lech, Czech i Rus.. Cele szczegółowe: - czyta ze zrozumieniem legendę o .O Lechu, Czechu i Rusie • ilustracje legend • pliki użytkownika gryz.a przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • skanowanie0082.jpg, Obraz6.gif Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.Lech, Czech i Rus .. W pobliżu wysokiej góry pozostał kochający słońce: a. Lech b. Czech c. Rus 7.Trzej bracia - Lech, Czech i Rus - ruszyli w drogę na czele swoich plemion, by poszukać nowego miejsca, w którym mogliby się osiedlić.. /Lech, Czech i Rus wyruszają a z nimi rycerze/ NARRATOR I Dniem i nocą.. Kiedy zaczęło brakować jedzenia, bracia musieli ruszyć w drogę, aby znaleźć inne miejsce, w którym mogliby się osiedlić.Lech wiedział, że musi dalej szukać miejsca dla swego ludu, jednak trudno było rozstawać mu się z bratem.. Jest autorem ponad stu książeczek dla dzieci.. Tu mieszkamy.. Ciasno im w jednym miejscu było.. Po kilku dniach pożegnał Czecha, przypomniał o przysiędze jaką złożyli jeszcze z Rusem, iż pewnego dnia się spotkają i ruszył w dalszą podróż.. Zobaczył na drzewie ogromne gniazdo, a w nim wielkiego orła.Legenda O Lechu, Czechu i Rusie Legendy polskie / Польские легенды Польські легенди ZAJĘĆ W KLASACH ŁĄCZONYCH I i II.. Grupa wiekowa: 5-latki Cele ogólne: - poznanie obrazu graficznego nazw stolic polskich, - utrwalenie wiadomości dotyczących poznanych legend, - rozbudzanie zainteresowania światem liter,Streszczenie „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie" Lech, Czech i Rus to bracia, którzy przez wiekami mieszkali w głębi wielkiej puszczy.. Miejsca na swoje siedziby poszukamy.. Klasa I Część wspólna Klasa II Kształtowane dyspozycja Temat tygodniowy Polska , mój kraj.. Na stronie używamy cookies.. Cele operacyjne: uczeń: - słucha legendy o „Lechu, Czechu i Rusie";-wie jak wyglądało dawniej .2.. Temat dnia: Symbole naszego Kraju.. Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z historią Warszawy, jej symbolami i najważniejszymi zabytkami.. Trudno im było się rozstać..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt