Kryteria oceny opowiadania odtwórczego




Opowiadaniem posługujemy się na co dzień.. - dopuszczający 3 - 0p.. - niedostateczny Kryteria oceny opowiadania odtwórczegoOpowiadanie jest jedną z podstawowych form narracyjnych.. Wyodrębnienie najważniejszych wydarzeń z tekstu 0 - 1p.. Spójność .Pisząc opowiadanie odtwórcze , musisz bardzo dobrze znać lekturę, żeby nie popełnić żadnych rzeczowych błędów( np. zmienić imiona bohaterów , pomieszać sytuację , zdarzenia.). Rozwinięcie tematu 0 - 2p.. Jako gatunek literacki charakteryzuje się ono niewielkimi rozmiarami oraz prostą, zazwyczaj jednowątkową fabułą (chociaż mogą pojawiać się także niezbyt rozbudowane wątki poboczne).. otrzymuje uczeń, który: .. własnych, używa słownictwa nacechowanego emocjonalnie - w opowiadaniach twórczych i odtwórczych stosuje słownictwo oceniające, wykorzystuje różnorodne .OGÓLNE KRYTERIA OENIANIA DLA KLASY VI .. SZ ZEGÓŁOWE KRYTERIA OENIANIA DLA KLASY VI Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę .. • zapisuje kilkuzdaniowe opowiadanie odtwórcze z dialogiem • za pomocą prostych zdań tworzy opis przedmiotu, miejsca, krajobrazu, postaciOGÓLNE KRYTERIA OCENIANIA DLA KLASY 8 niedostateczny .. 1 punkt IV.Kryteria oceny opowiadania twórczego Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 6)* 1.. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który: I.. - Wypowiedzi ustne i pisemne są bezbłędne.1 kryteria na poszczegÓlne oceny w klasach iv-vi 2 Ocenianie z języka polskiego w kl. IV VI Szkoły Podstawowej nr 2 w Koluszkach obejmuje: - wiedzę przedmiotową z zakresu literatury, kultury, nauki o języku, - umiejętność komunikowania się, - działanie, - stosowanie umiejętności przedmiotowych w innych obszarach działalności .Opowiadanie Napisz opowiadanie miłosne, fantastyczne, opowiadanie o..

5.Kryteria oceny opowiadania odtwórczego.

Pełna realizacja tematu (bogactwo treści i słownictwa).. OPOWIADANIE ODTWÓRCZE Uczeń: I. .. należące do epiki - opowiadanie, powieść (i jej odmiany), legendę, baśń, przypowieśćKryteria oceny dłuższych form wypowiedzi pisemnych: (opowiadanie odtwórcze i twórcze, w tym opowiadanie z dialogiem, pamiętnik, dziennik, list oficjalny i prywatny, sprawozdanie, opis postaci, przedmiotu, krajobrazu, zwierzęcia, budynku, dzieła sztuki i inne) Nr kryt.. Praca powinna zawierać co najmniej dwanaście wypowiedzeń.. Przedstawienie przyczynowo - skutkowego toku zdarzeń 0 - 1p.. III Spójność i logiczne uporządkowanie wypowiedzi 1p.. jest chronologiczne ogranicza się do elementów w pierwowzorze (mogą one zostać wzbogacone o jakieś inne pod warunkiem, że nie stoją z nimi w sprzeczności, nie zniekształcają wydarzeń .Kryteria oceny opowiadania ustnego Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Wypowiedź (opowiadanie) wiąże się z zadanym tematem 1 p. II Rozwinięcie wypowiedzi w ramach określonej koncepcji ucznia 0-2 p. III Spójność i logiczne uporządkowanie wypowiedzi 1 p. IV Płynność opowiadania [właściwe tempo mówienia] 1 p. V Wyraźne .1 PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA 82 Wprowadzenie Umiejętności oceniane na lekcjach języka polskiego 85 Sposoby (zasady) oceniania poszczególnych umiejętności Przedmiotowy System Oceniania do podręcznika Świat w słowach i obrazach Przedmiotowy System Oceniania do podręcznika Gramatyka i stylistyka 104 Materiał kontrolny zawarty w podręcznikach Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi .Kryteria oceny opowiadania ustnego [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Wypowiedź (opowiadanie) wiąże się z zadanym tematem 1p..

Trafny tytuł (odpowiedni do treści opowiadania) 0 - 1p.

Napisz opowiadanie; Jak napisać opowiadanie?1 KRYTERIA OCEN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE CZWARTEJ Ocena celująca Uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania w klasie czwartej oraz : # twórczo i samodzielnie rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia, # proponuje rozwiązania twórcze, niekonwencjonalne, # wypowiedzi ustne i pisemne są bezbłędne, # nie powiela cudzych pomysłów i .Kryteria oceny dyktanda 1 błąd ortograficzny pierwszorzędny (h ch, rz ż, u ó, wielka litera i mała litera, nie z podstawowymi częściami mowy) obniża ocenę o jeden stopień, 3 błędy ortograficzne drugorzędne obniżają ocenę o jeden stopień, 5 błędów interpunkcyjnych obniża ocenę o jeden stopień.. III KRYTERIA OCEN WYPRACOWAŃ- klasy IV-VI Kryteria oceny dłuższych prac pisemnych (np. list, dziennik, pamiętnik, opis, opowiadanie, sprawozdanie, rozprawka itp.) 1.. Kryteria oceny sprawdzianu z .odtwórcze - bardzo bliskie streszczeniu i sprawozdaniu ustne, bądź pisemne odtworzenie przedstawionych wydarzeń lub czyjejś wypowiedzi.. Zgodno ść cało ści tekstu z tematem.. - Proponuje rozwiązania wykraczające poza materiał programowy.. Przedstawienie przyczynowo - skutkowego toku zdarzeń 0 - 1p.. II Opowiadanie treści swoimi słowami [Dopuszczalne są nieliczne zaczerpnięcia z tekstu pojedynczych wyrażeń lub zwrotów.].

zastanowić się kto będzie narratorem twojego opowiadania.

III Przedstawienie przyczynowo - skutkowego toku wydarzeń 1p.. bardzo ciekawe są opowiadania w których historię opowiada ktoś, kto w pierwowzorze był .Jeżeli praca liczy mniej niż połowę objętości określonej przez nauczyciela - za kryterium VII, VIII i IX przyznaje się 0 punktów.. - dostateczny 4p.. Przedstawienie przyczynowo - skutkowego toku zdarzeń 0 - 1p.. W rozwini ęciu zgodnie z tematem: a) prowadzenie narracji w sposób Ŝywy, urozmaicony (wł ączanie środków ekspresji, kreowanie dramaturgii zdarze ń, dynamizacja);Kryteria oceny opowiadania twórczego (zredagowanego na podstawie zdarzeń przeżytych lub wymyślonych przez autora) [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Zgodność pracy z tematem 1p.. Rozwinięcie tematu 0 - 2p.. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę dopuszczającą.. - Twórczo i samodzielnie rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania.. Umiejętne wprowadzenie co najmniej jednego cytatuKRYTERIA OCENY OPOWIADANIA Realizacja tematu (0-7 p.). Kryteria Punktacja I.. Treść 0-3 p. II.SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA DLA KLASY IV Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę dopuszczającą..

Przeliczenie punktów na oceny (dopuszcza się możliwość stosowania + i-):.

Praca zgodna z tematem.. - dobry 6 - 5p.. T - realizacja tematu (0-4)Created Date: 5/6/2008 9:42:18 PMKryteria oceny opowiadania z dialogiem Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I TEMAT (0-6)* I Rozwinięcie tematu 0-2 p. II Trafny tytuł [odpowiedni do treści opowiadania] 0-1 p. III Przedstawienie przyczynowo - skutkowego toku zdarzeń 0-1 p. IV Poprawne i celowe wprowadzenie dialogu w tok narracjiOpowiadanie Jest to forma wypowiedzi, którą zna każdy.. Boże Narodzenie mieli spędzić w Szwecji u rodziców Kaśki.Kryteria oceny opowiadania twórczego (zredagowanego na podstawie zdarzeń przeżytych lub wymyślonych przez autora) [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Zgodność pracy z tematem 1p.. Kreujesz .1 KRYTERIA OCEN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASACH IV -VI KLAS IV OCENA CELUJĄCA Wiedza ucznia znacznie wykracza poza obowiązujący program nauczania.. Zachowuje chronologię zdarzeń (opowiada zgodnie z tekstem).. II Rozwinięcie wypowiedzi w ramach określonej koncepcji ucznia 0 - 2p.. 8 p. opowiadanie odtwórcze I. Zachowana forma opowiadania (szczególnie następstwo czasowe).. Wpływ na ocenę semestralną (roczną ) będą miały w: 60 % oceny z prac klasowych, sprawdzianów, testów i dyktand; 20 % oceny z prac pisemnych i zadań domowych; 20 % oceny z3.Niektóre kryteria punktowe są stałe, inne zmienne, w zależności od zadania.. Ponadto często zawiera ono inne gatunki literackie (np. liryczne) oraz dialogi.Kryteria na poszczególne oceny Ocena semestralna (roczna) nie jest wypadkową ocen cząstkowych, które uczeń otrzyma w ciągu roku szkolnego.. II Rozwinięcie tematu 0 - 2p.. IV Płynność opowiadaniaKRYTERIA OCEN Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE III GIMNAZJUM Ocenę celującą .. - bardzo dobry 8 - 7p.. Kryteria pkt.. Umiejętne wprowadzenie co najmniej jednego cytatu 0 - 1p.. Zachowuje formę opowiadania (prowadzi konsekwentnie narrację trzecio- lub pierwszoosobową, przedstawia wydarzenia w układzie przyczynowo-skutkowym).. Ćwiczenia.. Kryteria oceny opowiadania odtwórczego (napisanego na podstawie utworu literackiego) [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Ujęcie najważniejszych składników treści 1p..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt